Geschiedenis

Het Techniekmenu is ontstaan als ouderinitiatief van Harrie Ozinga bij basisschool de Vijverhof. In het kader van borging, opschaling en professionalisering zijn de activiteiten van het Techniekmenu in de zomer van 2020 ondergebracht in de Stichting Techniekmenu. Het doel van de Stichting Techniekmenu is het faciliteren van wetenschap- en techniekonderwijs op basisscholen.

In de werkwijze staat slim samenwerken centraal. Het gaat hierbij zowel om samenwerking tussen scholen als ook om het verbinden van scholen met de buitenwereld.

Bij het vormgeven van W&T lesaanbod werkt Techniekmenu nauw samen met toonaangevende partners zoals Science Centre Delft, Ontwerpen in de Klas, Brick your classroom, Stichting C3 en het Corbulo College.

Stichting Techniekmenu ondersteunt basisscholen bij het vormgeven en uitvoeren van uitdagend wetenschap- en techniekonderwijs volgens de didactiek van onderzoekend en ontwerpend leren.  De stichting ontwikkelt doorlopende leerlijnen, verbindt scholen met bedrijven en maatschappelijke vraagstukken en inspireert en ontzorgt leerkrachten.

In de zomer van 2025 heeft Harrie Ozinga gekozen om de focus te leggen op zijn werkzaamheden bij John Dewey College en het Corbulo College. In Ingeborg de Wolff, oprichter van de DoeDagen, heeft hij een opvolger gevonden om Techniekmenu voort te zetten. Ingeborg heeft met veel enthousiasme met de DoeDag docenten Techniekmenu uitgevoerd en kijkt er naar uit om Techniekmenu verder vorm te geven en uit te bouwen.

Op de hoogte blijven van ons aanbod?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief